معرفی 7 خاصیت پروبیوتیک ها (بخش 2)
نوشته شده توسط : Soul society

با اینکه اثر پروبیوتیک ها بر علائم کرون کم است ، اما می توانند در درمان بیماری های دیگر روده مانند نشانگان روده تحریک پذیر ، موثر باشند. این مواد مغذی حتی می توانند خطر ابتلا به التهاب شدید روده را که در نوزادان نارس شایع است ، تا ۵۰ درصد کاهش دهند .

پروبیوتیک ها و سیستم ایمنی

پروبیوتیکها به افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند و مانع از رشد باکتری های مضر در روده می شوند. برخی از پروبیوتیکها باعث افزایش تولید آنتی بادی به صورت طبیعی در بدن می شوند و به افزایش تعداد سلول های سیستم ایمنی کمک می کنند . نتیجه مطالعات نشان می دهند مصرف پروبیوتیکها ، به کاهش احتمال ابتلا به بیماری های عفونی دستگاه تنفسی و طول دوره بیماری تا ۱۷ درصد کمک می کنند. حتی کاهش ۵۰ درصدی خطر ابتلا به عفونت ادراری در زنان نیز با مصرف پروبیوتیک گزارش شده است .

پروبیوتیک ها و کاهش وزن

پروبیوتیکها از راه های مختلفی به کاهش وزن کمک می کنند. برای مثال برخی از پروبیوتیک ها از جذب چربی در روده جلوگیری می کنند. به علاوه پروبیوتیکها باعث می شوند شما برای مدت بیشتری احساس سیری کنید و کالری بیشتری بسوزانید. حتی مصرف کمترین دوز مکمل پروبیوتیک، به مدت ۱۲ هفته، باعث کاهش هشت و نیم درصدی چربی شکمی می شود .

البته همه ی پروبیوتیکها این خاصیت را ندارند و فقط برخی از آنها مانند لاکتوباسیلوس گسری Lactobacillus gasseri به کاهش وزن کمک می کنند

سخن پایانی

بهترین روش دریافت پروبیوتیکها از راه مواد غذایی و مکمل های دارویی است . پروبیوتیکهای زنده اغلب در محصولات لبنی تخمیر شده مانند ماست و شیر وجود دارد. غذاهای تخمیر شده مانند سبزیجات ترشی، کفیر، کیمچی، کلم ترشی و محصولات سویا حاوی باکتری اسید لاکتیک هستند. به یاد داشته باشید برخی از پروبیوتیکها ممکن است به وسیله ی اسید معده از بین بروند و اصلا به روده نرسند که فایده ای ندارد. بهترین میزان دوز دریافت پروبیوتیک برای اطمینان از بهره مندی از فواید آن، یک تا ۱۰۰ میلیارد کلونی در واحد زنده در روز است .




:: موضوعات مرتبط: ویتامین و مکمل , ,
:: برچسب‌ها: اسهال , اضطراب , افسردگی , اوتیسم , پروبیوتیک , خاصیت پروبیوتیک , سلامت قلب , شیر خشک های پروبیوتیکی , غذاهای تخمیر شده , کولیت اولسراتیو , ماست پروبیوتیک , مشکلات گوارشی ,
:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 آبان 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: